Oj vilken dag

Lördagen började inte så bra, vaknade av att det ösregnade. Då kändes det inte så lockande att åka till utställningen tidigare, så jag somnade om en stund. Vi skulle anmäla oss vid 10.30 så vi åkte dit så vi va där vid kvart i tio. Å jag lovar det regnade, allt fick vi lägga i plastsäckar, buren, väskan, stolar ja allt. Hittade en plats under ett träd som skyddade lite, men inte när det kom såna där riktiga skurar. Kändes så typiskt att det skulle spöregna just den här dagen. Det var inte så mycket folk när vi kom dit, och jag tror det berodde på regnet. Det var iaf mindre åskådare.

Vi anmälde oss och såg att i våran grupp skulle vi vara 18 hundar. Det är 5 som får pris. Och det var hård konkurrens kan jag säga. Men det gick bra, efter första bedömningen så fick vi ell lila band vilket betyder att man får komma tillbaka till en andra bedömning. Vi har bara tränat ringträning en gång tidigare, men Casper uppträdde som om han inte gjort annat, jag var så stolt. Domaren var snäll oxå (fast inte tillräckligt för då hade vi vunnit haha) När vi var inne i ringen hade det slutat regna, vilket var väldigt skönt. Och senare på eftermiddagen så tittade solen fram. Så det var helt ok väder ändå.

I andra uttagningen åkte vi ut, domaren sa att vi behövde lite mer erfarenhet. Och det e klart, vi måste träna mer så vi klarar nästa utställning i januari. (Är inte så många utställningar för blandraser, bara 2 ggr/år. Men vi fick en rosett för hederspriset iaf, så vi va glada. Hela dagen var lyckad, mamma och pappa hade gjort jättegod picnic, så vi hade det så mysigt så. Åkte hemåt vid halv fyra, svängde förbi McDonalds och tog med mat hem. Sen somnade jag å Casper i soffan på två röda. Haha. Ja det var helt klart en lyckad dag, men oj vad trött Casper va på kvällen. Men så duktig han hade varit.


Min fina lillgroda



Idag har vi bara slappat, legat i soffan kollat tv å bara myst, Så härligt så.
Imorrn måste jag ringa massa samtal så det blir en dag inne...trist. Ja jag får göra det fort så hinner man ut ett tag iaf. Tur att man har hund för då har man en anledning till att gå ut. Haha

Inatt var magen som aldrig förr, mådde så himla dåligt. Hade jätteont, mådde illa och var jätteskakig. Gick å la mig vid halv två, men det höll i sig till typ fem. Jättejobbigt, för numera när kramperna kommer så är dom mycket starkare och håller i sig mycket längre. Resten av dagen har jag mått illa och haft lite småont hela tiden.

Nej nu ska jag återgå till soffan å kolla tv:)

Ha det så bra så hörs vi

Kram kram

Kommentarer
Postat av: steffy

Han va så duktig din lilla vovve :) fint kort. kram

2009-08-26 @ 15:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0