Torsdag

Oj va veckan går fort, har inte gjort mycket alls den här veckan. Mest tagit det lugnt. Nästa vecka är det inbokat massa läkarbesök så då har jag att göra iaf.

Nåt kul har hänt iaf, min älskade kompis är gravid och jag fick veta att det blir en tjej, en till tjej hon har redan två stycken. Tycker lite synd om hennes karl 4 brudar å två hundar som oxå e tjejer. Haha han har sitt lilla tjejlag därhemma. Fast nu e det så att hon har ont hela tiden och har fått sammandragningar redan å hon e bara i v.19. Doktorn har bett henne ta det jättelugnt, annars kan det tillstöta komplikationer. Så nu hoppas jag verkligen att hon utnyttjar alla vänner och familj med att göra saker åt henne så hon inte ska behöva anstränga sig.

Ja du vet att det bara e att höra av dig gumman.

Jag tycker det ska bli jättekul att hon ska få bebis. När hennes äldsta dotter va typ ett år så flyttade dom tillbaka till stockholm efter en tid i Borås, å då började vi umgås igen. Så jag har varit en del av deras familj sen barnen va små, å från att den yngsta föddes. Dom har alltid funnits vid min sida, och jag har sett hennes barn som mina egna nästan, så mycket älskar jag dom. Å nu så kommer det en till liten, så spännande. Å den stora tjejen har precis börjat ettan, ja helt sjukt vad tiden går. Tur att man själv stannar i ålder och aldrig blir äldre, hehe.

Nu på lördag är det höstmarknad både i Högdalen och i Hagsätra, så jag tänkte gå å kolla lite. I högdalen kommer Caroline af Ugglas och uppträder. Jag tycker hon e cool så jag ska nog kolla på hennes uppträdande.

Annars har jag inga speciella planer för helgen.

Magen bråkar hela tiden, har sjukt ont typ konstant. Nu ska jag vara utan smärtstillande den här veckan för att utvärdera smärtan, för att nästa vecka börja med något smärtplåster som man ska ha på dygnet runt, och efter en vecka ska jag utvärdera om det hjälpt. Kan ju säga att tiden utan smärtstillande är inte rolig, mår skit. Har oxå mått jätteilla den här veckan. Väntar på tid för en gastroskopi för att kolla magmunnen, då jag kräks nästan varje gång jag böjer mig fram. Men min doktor hade glömt att "akut" märka remissen så jag får tid nån gång under hösten som dom på röntgen säger. Jobbigt men det e sjukvården i ett nötskal, massa väntetider.

Nu ska jag lägga mig på soffan å kolla lite tv tänkte jag mig.

Ha det bra sålänge

Kram


Kommentarer
Postat av: Maja

hihi vad söt du e gumman!

2009-09-15 @ 14:00:28
URL: http://www.timojaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0