Länge sen

Har visst glömt bort min blogg lite. Har hänt en del sen sist. Har firat både jul och nyår, båda spenderades med familjen, lugnt och skönt. Nyår gick bra Casper var lite nyfiken på smällarna när det lös på
himlen men när det lät som värst va det lite läskigt, men det gick bra trots allt.


Casper va ju på utställning, å det gick väl sådär kan man säga. Det var ju på Husdjursmässan,
och jag lovar att det luktade andra djur där. Casper va helt stissig hela dan,
va så himla "mammig", släppte mig inte ur blicken, skulle va i min famn hela tiden.

När det var våran tur så i stort sett hoppade han runt i ringen, allt för att försöka att jag skulle lyfta upp honom, efter ett tag gick det lite bättre. Vi gick vidare till andra uttagningen så vi fick ett hederspris,
men sen åkte vi ut. Domaren tyckte Casper va söt och vi fick jättefina omdömen på papper.
Hoppande söt hund och charmtroll var några av orden som stod med,
men även att han hade fina tänder,bra linjer och visades upp bra av sin matte.
Så vi var helnöjda, fick ju iaf hederspris och en rosett. Så nu har vi två rosetter
i vår samling, nästa utställning är i Augusti igen. Innan dess ska vi ha tränat lite mer,
hade inte tränat någonting sen utställningen i somras. Men men vill inte ta det
på så stort allvar heller det måste fortfarande va kul för Casper.
Men än sålänge verkar han gilla det.

Det som va lite jobbigt var att det alltid tar så långt tid innan man ska in i ringen, för dom börjar oftast med valpar och seniorer då dom är de som har svårast att va stilla och tröttnar ganska fort. Men vi fördrev tiden genom att kolla på alla andra djur, Casper fick span på en häst som han inte riktigt förstod var det var,
och sen varför tuppen gal så högt fattade han inte riktigt. Men han tyckte det va spännande.


Häromdan firade vi min pappa som fyllde år, det va trevligt. Spelade in min brorson på mobilen när han sjöng en egen låt till farfar, han va riktigt duktig för att bara vara 5 år för han bara improviserade allting så det va kul å se. Va svårt att hålla sig för skratt för han spexade så oxå. Så söt fasters hjärta.
Har en kusins man som fyller år samma dag som pappa så man måste alltid planera vem som ska ha kalas när. Så nu på lördag ska vi dit och fira honom. Å Casper ska självklart följa med,
han får ha en blå typ halsduk/scarf på sig dagen till ära. :) 


Magen har vart riktigt jobbig under den här tiden, har legat inne på sjukan i tre olika omgångar för smärtstillande och dropp. Har varit riktigt svårt att få i sig maten, dels pga värk men har även fått ett sånt fruktansvärt illamående som inte vill försvinna trots illamåendemedicin. Med hypofysen har det varit ganska lugnt nu ett tag, vilket jag är riktigt tacksam för. För oftast när jag mår dåligt så mixtrar dom med mitt kortison,
å det leder oftast till mer vätska i kroppen vilket betyder mer övervikt.

Har legat stilla i vikt nu ett tag vilket är väldigt skönt, väger fortfarande alldeles för mycket men om jag ligger still eller rent ut sagt börjar gå ner igen så kommer jag få mer ork att börja träna. Allt är så jä**a jobbigt när man väger för mycket. Nu har jag inte tränat på ett bra tag så jag tänkte börja med lite vattengympa, vilket jag tror kan va en bra start. Många tror att "-vattengympa det är väl ingenting", men faktum är att det kan va riktigt jobbigt, när man jobbar med olika redskap och på djupt vatten. Men jag tycker det ska bli skönt att komma igång med nån aktivitet, plus att jag får sällskap av mamma och det är alltid roiligare att vara två. Så nu hoppas vi att vikten vänder och att det händer nåt på vågen när jag börjar träna.

I förrgår gjorde jag nåt jag aldrig trodde jag skulle göra. Var hos en kompis som är frisör,
planen var att jag skulle permanenta mig, eller mer en stödpermanent så jag skulle få lite volym i håret.
Men enligt Lisa som frisören heter så har jag så tungt och glatt hår så hon trodde att när
håret växer ut en bit så kommer jag se ut som en Cocker spaniel och det va inte riktigt min plan.

Så Lisa tyckte att vi skulle slå till med att klippa kort, sagt och gjort så åkte ungefär 15-20 cm av håret av. Men jag blev riktigt nöjd, jag litar på Lisa när hon säger att hon har en idé. Mitt enda krav var att jag inte skulle se tjockare ut i ansiktet, vilket det inte blev.  Så nu har jag ganska kort i nacken och framtill som page, lite cool frilla. Och det e jätteskönt att ha nacken hyffsat frieller så kort är det ju inte men det e betydligt kortare än förut. Plus att man kan ruffsa till det så blir det snyggt ändå, kan kliva upp på
morgonen utan att behöva kamma eller fixa håret då det ser bra ut ändå.
Skulle gärna visa ett kort på mig, om det nu inte va så att jag hatar att va med på bild
och speciellt nu när jag inte riktigt ser ut som mig själv tack vare vikten.
Kan kanske hitta en sån frisyr på nätet som nån modell har fotat eller så som jag kan
lägga in så ni får ett hum om hur det ser ut, för det låter förjävligt när jag beskriver det.



Kollar just nu på klockan och ser att den är snart halv nio på morgonen
och jag har inte somnat ännu.....tack vare magvärk.
Tur att det finns internet så man kan fördriva tiden
när man inte ligger däckad på soffan och kvider.
Ska försöka vila lite på dagen.

Ha det så bra och var rädda om varandra
Kramar i massor till er.....(om nu nån läser min blogg? Är dåligt med kommentarer.)

Är i stort sett bara Maja som skriver nåt. Och måste bara säga att Maja ska få en liten flickbebis om ca 10 dagar å det ska bli sååååå mysigt å hålla den lille...gosigt...längtar.

P.S Jag har inte riktigt lärt mig alla inställningar på bloggen ännu så texten kan se lite konstig ut, skriver som det ska vara men när jag ska publicera det så blir det fel......skumt. Har inte varit så förut.
Men får väl läsa på om hur man gör.



P.S Sorry om det blev ett långt och jobbigt inlägg att läsa, ska försöka skriva oftare och
mer kortfattat så det slipper bli en novell varje gång jag skriver. D.S


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.

Vinn till dig själv eller varför inte till någon utav dina nära och kära.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då är det bara radera den hära kommentaren om du vill :)



Ha det bra//M

2010-01-15 @ 09:59:55
Postat av: Maja

Undrade just när du skulle uppdatera din blogg :D, men nu har jag läst den! :D

2010-01-16 @ 15:50:34
URL: http://www.timojaz.se
Postat av: Anki

Hej!

Hade försökt skriva till din mailadress, men det funkade inte, och undrar ifall du har någon mer hemsida..ville höra hur du mår idag..det är 23 juli-2011..och ville höra hur det hela började för dig gällande sköldkörteln, symtomen och så vidare, och hur dom kom på att du hade kortisolbrist, och hur

du fick denna hjälp..? och ville också skriva angående om mig själv, vore bra om du kan skriva till min mailadress.. hälsningar Anki

2011-07-23 @ 14:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0