Fredag

Jaha då va det fredag igen, man glömmer vad det är för veckodag när man är sjukskriven, man tappar liksom kontrollen lite. Men det e tur det finns kalender :)

Besöket hos ögonläkaren igår gick bra, hade inge fel på synfälten iaf, men ska tillbaka om ca 1 månad för nån annan undersökning. Man kan aldrig tro att det e så jobbigt som det var att titta med bara ett öga en längre stund, men det var det, å så ska man trycka på en klocka när man ser ljuspricken som kommer bakifrån. Det tog ca 1 timme allt som allt så det va helt ok.

Sen åkte jag hem för att sen bege mig till stan igen.
Skulle på en "gruppdiskussion" som handlade om Choklad. Har anmält mig för länge sen till ett företag som jag hittade i tidningen Metro om man ville va med och diskutera saker mot ersättning, å det är ju snabba pengar.
Igår tex satt vi och kollade på olika förpackningar med choklad och man skulle säga vad man tyckte om layouten på förpackningen, inget e rätt eller fel. Satt i 2 timmar fick 4 chokladkakor och 400:-.
Så det va lättförtjänta pengar.

Har suttit och försökt snygga till bloggen igår å idag men det vill sig inte som jag vill, men man får ha tålamod, så förhoppningsvis blir den snygg om ett tag.

Snart ska jag sätta mig och sy. Casper ska ställas ut för första gången nästa lördag i Farsta på Blandisutställningen som är 2 ggr per år. Det är nästan bara blandrashundar så dom kan inte bedömma på samma sätt som på en rasutställning. Utan går mer på hur hunden är i sättet, om pälsen är fin om hunden är propertionerlig mm. Så vi får se hur det går.
Jag ska iaf ha med mig en bur till honom som han kan ligga i för det här är hela dagen och han blir nog trött emellan åt och därför ska jag sy, jag ska sy ett överdrag till buren så han får skugga/regnskydd när han är där inne. Sen så vet vi ju inte hur det blir med det när jag satt igång, jag lovar det kommer gå åt skogen å slutar med att jag bara tar ett tyg å slänger över buren. Haha...som sagt "time will tell".

Imorgon ska jag på grillfest hos en kollega i Stuvsta, han ordnar det varje år och jag har lyckats dubbelboka varje gång men nu kan jag. Det ska bli kul å träffa mina goa kollegor oxå. Hoppas på fint väder, men han hade förberett med ett partytält. Men oavsett vad det blir för väder så ska det bli jättekul.

Skriver imorrn om hur det gått med överdraget.

Idag har varit en skaplig dag, inte så många kramper. Men däremot har jag samlat på mig så mycket vätska i kroppen, framförallt benen. Trycker man på smalbenen så blir det en jättegrop, har tagit vätskedrivande i 3 dagar nu, men utan resultat. Man ska inte ta tabletterna i mer än tre dagar står det på förpackningen, så inga mer nu. Men ska ju som sagt träffa Endokrinläkaren nästa vecka å då får vi se vad dom kan göra åt det. Ser ut som om jag har värsta fläskiga benen, och det e nåt jag aldrig varit tjock på. Iom att jag vätskar på mig så sväller ju hela kroppen, plus att kortisonet gör att man sväller. Mår så himla dåligt över att gå upp så mycket i vikt, har aldrig vägt så här mycket. Men ska få hjälp av en dietist iaf. Men det som är jobbigast är att jag äter inte massa godis, jag vräker inte i mig mat, utan det e sjukdomen som gör att jag ökar i vikt. 

Men folk som ser en tror ju att man ligger hemma å käkar praliner och bara blir fetare å fetare. Förhoppningsvis kan jag bli piggare när medicinen ställts in ordenligt så man orkar komma igång med träningen. Nu skulle jag slå ihjäl mig om jag gick till gymmet, är ju fortfarande så trött så jag skulle säkert somna på motionscykeln å trassla in mig eller nåt. Haha. Skämtåsido, hoppas det blir bättre iaf.


Ha det så bra sålänge
Kram Jessica

Kommentarer
Postat av: Maja

Sy på du...du kommer klara det galant :) kan du hjälpa mig att sy regntäcke til hundarna?? OM jag hittar typ sånt där tyg jag vill ha kommer inte ihåg vad det heter hahaha...

2009-08-14 @ 21:59:16
URL: http://www.timojaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0