Snart helg

Idag var jag i Farsta och skulle köpa tyg, men glömde helt bort det å kollade på annat istället. Köpte några till ljuslyktor som går i grönt som man kan ha stående på bordet, mysigt med massa ljus nu till hösten. Kom inte hem förrens halv sju, gick i butiker i 5 1/2 timme. Men jag gick så lugnt så det tog sin lilla tid.
Blev ingen brukshundsklubb idag, ska ta det imorrn ist.
Skulle gått på ringträning med Casper på kvällen oxå men vi hann inte.

Jag har för några månader sen lyckats bita bort en bit på en tand. Men det har inte besvärat mig så mycket tills igår då en stor bit släppte, så nu kan jag knappt tugga för det värker. Pratade med tandläkaren idag och dom trodde inte dom hade nån tid förrens i mitten av september, men hon sa att jag skulle ringa imorgon bitti och kolla om dom fått något återbud.
Kan ju alltid hoppas. Kan inte vänta så länge.

Annars så får det bli akuten, men det e säkert dyrare oxå. Finns även på folktandvårdens hemsida olika tider som man kan anmäla sig till "stand by" å dom e halva priset på. Men dom tar ju slut så fort. Det dom hade nu som man kunde anmäla sig till var i vallentuna kl 9 imoron bitti, å det känns inte så lockande. Får kolla imorgon å se om det kommit in nya tider. Dom tiderna som är där är dom som typ blivit avbokade sent eller så.
Men det e jättebra att dom finns, även om dom tar slut fort så finns ändå möjligheten.

Nu ska jag lägga mig i soffan å kolla lite tv tänkte jag mig. Får se om det finns nå kul å se, om inte annat så brukar det va "djurpolisen" på Animal planet, det e intressant.

Magen har varit som den brukar idag, ont typ hela dan men inga riktiga kramper.
Min smärtläkare ringde idag, å han hade inte pratat med min magdoktor ännu.
Men nu lovade han att han skulle söka upp honom å diskutera min
medicin å så skulle han ringa upp på måndag igen.

Eftersom dom inte pratat med varandra så är det väl därför min magdoktor inte ringt mig ännu, men jag tycker att han kan ringa å meddela att han inte fått tag i den andra läkaren, så jag slipper ringa å söka honom hela tiden...men men det e som vanligt, för honom är det väl inte så viktigt utan tycker väl att jag kan vänta.
Men för mig betyder det mycket för jag e trött på att vänta hela tiden...tålamodet när det gäller mina doktorer är absolut inte det bästa.

Sov gott och dröm sött

Hörs imorrn

Kram kram

Kommentarer
Postat av: olle

Stå på dig tjejen och hoppas du kryar på dig. Vi håller tummarna.

2009-08-31 @ 21:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0