Onsdag

Idag har jag omorganiserat lite hemma. Bor i en lägenhet på 27 kvm och har väldigt dålig förvaring. Så man sorterar lite sen kommer man på ett annat smartare sätt å så gör man om det. Så blir det några ggr i månaden, man e aldrig nöjd.

Mamma å pappa tog Casper så jag skulle kunna plocka ifred, han vill gärna va med precis överallt. Gulligt men jobbigt.
Ska ta en promenad om en stund hem till mina föräldrar å äta middag, dom ska passa Casper imorgon bitti då jag ska till ögonläkaren.
Min lillgroda tycker inte om att va ensam så han får va där, så jag sover där inatt för jag ska va hos läkaren kl:8.00 imorrn å då orkar jag inte dumpa honom innan.

Har vart en jobbig dag med värk idag, har ont i lederna plus magen och har mått illa. Skulle egentligen på möte med chefen idag men jag orkade verkligen inte ta mig till jobbet, kom knappt ur sängen imorse.

Kommer förklara mina sjukdomar lite senare när jag orkar, men lite kort så har jag en nervskada i tunntarmen som yttrar sig genom jättekraftiga kramper och illamående, får dessa attacker ca 10-15 ggr/ en hyffsad dag, och betydligt oftare en dålig dag.

Nu för ca en månad sedan fick jag diagnosen "kortisolbrist" vilket tydligen betyder att jag inte producerar någon Kortisol som tydligen är det viktigaste hormonet i kroppen, utan det slutar de andra organen fungera. Så nu får jag äta kortison varje dag. (Inne i kroppen som hormon- Kortisol, utanför kroppen som medicin-Kortison)

Ska träffa en endokrindoktor nästa vecka för att få veta lite mer om hur det här kommer påverka mitt liv. Mådde jättekonstigt när dom upptäckte det, jättetrött somnade vid matbordet, somnade stående, överallt.
 Jätteobehagligt, plus att jag svettades jättemycket, vilket jag iof gör fortfarande (tur att det inte luktar iaf). Sen blev jag jätteskakig, kändes som om man skulle svimma hela tiden, men detta ska förhoppningsvis bli bättre med medicinen. Vi får se vad doktorn säger nästa vecka.

Detta med kortisolbristen är anledningen till att jag ska till ögonläkaren imorrn, tydligen så kan man få synfältsfel när man har kortisolbrist, då detta produceras? i Hypofysen som sitter i hjärnan. Så det ska jag göra imorrn.

Nu blev det en ganska utförlig beskrivning ändå, haha. Ja det e inte så lätt att förklara snabbt. Har fortfarande ingen tillräckligt bra behandling för magen ännu, utan väntar på en ny förhoppningsvis "jättebra" medicin.

Men den har inte kommit ut ännu, men jag har ju lärt mig att vänta då jag nu i september har varit sjukskriven i ett år. Helt sjukt, fan jag e 29 år jag ska leva livet, jobba festa å resa. Inte ligga på sjukhus med värk hela jä**a tiden...
Börjar tröttna rejält!!!

Nej nu måste jag sluta

Ps. sidan ser lite tråkig ut än sålänge men håller på att lära min om hur jag ändrar layouten, men jag e blondin så det tar lite tid...ha tålamod.

Ha en bra kväll

Kram Jessica & Casper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0