Ny vecka

Helgen har varit lugn, lördag slappade jag bara. Va ute på brukshundsklubben med Steffy en stund på kvällen. Casper är så duktig, han e lättlärd. Steffy tyckte vi skulle prova på å träna för lydnadsettan senare. Hmm ja vi får väl se. Steffys hund Puma hade sin första Agilitytävling i söndags, och dom kom 5:a så det va jättebra.

Själv spenderade jag söndagen med mamma och min brorson på gröna lund. Det var "Nickelodeondagen" med massa artister som uppträdde. Pontus är då lite kär i Amy Diamond som skulle sjunga. Men det va ju inte bara vi där kan jag säga, fullt. Och så skulle E.M.D uppträda så det va en å annan hysterisk 14-åring där oxå. När Amy sjöng fick jag ha Pontus på mina axlar för att han skulle se något. Han är 5 år, det va ganska tungt. Hade asont i nacken å ryggen efter det. Men det va det värt han va så glad att se henne.

Några åk i Nyckelpigan å tekopparna blev det oxå, å såklart sockervadd och en ballong med dinosaurier på. Massa lotter tog vi oxå men inte vann vi för det. Jag säger det, dyrt vart det. Tur att det inte va fler barn som skulle med, för då hade jag blivit bankrutt. Förstår "vanligt" arbetande barnfamiljer som inte har råd att gå till grönan med barnen när det är så dyrt. Det är trist att det ska kosta så mycket, dom kunde ju ha lite mer normala priser. Men dom vet vad dom kan tjäna pengar på.

När vi kom hem hade pappa lagat köttgryta och ris, så det va ett bra slut på den dagen,
för sen somnade jag i soffan.

Denna vecka är det inga läkarbesök inbokade, men nästa måndag har jag
fått kallelse för nån belastning av nå slag. Får se vad det e.

Magen har vart förjävlig i helgen, trodde jag skulle få ställa in grönan besöket. Men kramperna släppte ganska fort dessa gånger konstigt nog. Pratade med min smärtläkare idag, och jag ska börja med några värkplåster som förhoppningsvis ska hjälpa lite. Problemet som vi kom fram till är att eftersom jag svettas så mycket så kommer nog plåstrena inte sitt kvar. Men jag skulle testa annars skulle jag höra av mig. Så typiskt när man äntligen ska prova nåt som man hoppas på, så ska det gå åt skogen för en annan sak. *suck*

Kollar precis på klockan å ser att den passerat 4 på natten, jaha ytterligare en natt utan sömn. Haft kramper lite till å från under hela natten. Men tänkte lägga mig i sängen nu iaf å försöka slappna av lite.

Ha det bra sålänge Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0