Söndag

Ja ännu en vecka har gått. Igår var jag hos min kusin och fixade å donade inför hennes
inflyttningsfest som var senare på kvällen. Det var jättetrevligt, om inte min jä**a tand skulle börja värka,
så när vi var på väg in till stan så bestämde jag mig för att åka hem istället, pga tandvärk.

Jag e såååå arg på folktandvården i Högdalen som inte kan fixa en akuttid till mig, har hållt på i två veckor nu med tandvärk från den tanden tandläkaren sa att hon tagit bort allt det onda ifrån. Skitsnack, nåt har hon missat för sån tandvärk som jag haft e inte å leka med. Har aldrig haft tandvärk förut, men herrejävlar va ont det gör. Har ätit treo och citodon om vartannat hela tiden. Å treo e inte bra för min mage heller. Ja hoppas dom fixar nån tid snart, har ingen lust att gå till nån annan heller när jag redan betalat nästan 1000 kr för att hon skulle ta bort värken.

Idag ska jag och min älskade mamma åka på kryssning tänkte vi, bara koppla av och ha det mysigt. Pappa blir hemma med Casper, han gillar inte att åka på kryssning. Trist men men det e han som bestämmer. Vi ska åka med båten Galaxy, har aldrig åkt den så det ska bli spännande. Så jag ska snart packa iordning en väska med lite kläder, man vet aldrig vad man vill ha på sig när man kommer dit så man får ta med lite extra.

I veckan är det massa undersökningar och läkarbesök inbokat. Skönt att det händer nåt.
Ska bli skönt å träffa min läkare för jag har massa frågor som jag vill ha svar på.
Tex hur mycket mer jag kommer öka i vikt, och om jag kommer gå ner när kortisonet är rätt insatt.

Nu har jag nämligen ökat 27kg 5 veckor. Jag vill ju gärna veta hur länge det kommer hålla på. Usch mår så dåligt över min vikt just nu. Stod hemma hos mamma å pappa å kollade i deras spegel i hallen, å då va första gången som jag såg att jag verkligen hade svullnat i ansiktet, liksom nedre delen av ansiktet är svullet.
Det kallas tydligen "moonface" för att man av kortison får en sån svullnad.
Ja jag hoppas det går över och att jag kan gå ner mina feta kilon snart.

Magen känns lite sådär, ont med kramper ibland. Men för övrigt ganska ok. Min gynekolog sa att jag troligtvis har en så skadad tarm att jag inte kan ta upp effekten av medicin via tabletter utan det funkar bättre med plåster, och det har hon rätt i för jag har ju blivit bättre med plåstrena. Hon böt ut mina p-piller mot hormon plåster ist, för att det e kanske därför jag svettas så mycket för jag får inte i mig hormonerna rätt via tabletter utan att det ska funka bättre med plåster. Ska prova nu i ca 3 veckor så får vi se om svettningarna försvinner. Men man ser ut som jag vet inte vad har tre plåster på magen. Känns som om hela jag e inlindad utav olika plåster. Haha.

Nu ska jag hoppa in i duschen sen packa lite, sen bär det av mot östersjön. Ska passa på å fylla upp cigarettförrådet oxå från taxfreen. Lite godis blir det nog oxå å kanske nån flaska vin, ser så tomt ut i mitt barskåp. Även om jag inte dricker vin så kanske det kommer nån på besök, å då e det alltid bra att ha en flaska hemma. Å lite kan jag smaka, även om det finns godare saker att dricka.
Men det e inte lika fint å ställa in några öl i barskåpet. Så lite vin blir det nog.

Ha nu en skön söndag för det ska jag ha.

Vill oxå säga att jag har världens bästa föräldrar och att jag älskar dom sååååå mycket. Dom har alltid ställt upp på mig, även om dom själva har haft det svårt. Ja dom betyder allt för mig. Så det så, ville bara säga det. :)

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0