Va fort dagen gick

Helt plötsligt är klockan halv fyra, vart har den här dagen tagit vägen? Vad har jag hunnit med? Ingenting tror jag, jo jag har städat lite, vart på vivo å handlat. Haft maskinisten här som äntligen har bytt min toasits. Hade en sån där gammal tjock å hård sits, men nu fick jag en ny i plast, mycket skönare. Och varmare om inte annat, har kännts som om man suttit på utedass, så kallt har det varit på toan. Jaja nu e den bytt iaf, skönt.

Köpte äntligen tyg till mina kuddar igår. Så nu ska jag bara mäta dom gamla kuddfodralen, sen e det bara sätta igång å sy, sen förhoppningsvis blir det riktigt mysigt och fint här hemma. Bilder kommer när det är färdigt, kanske imorrn om jag orkar sy ikväll. Har ju tyvärr blivit lite av ett tv freak nu när man bara legat i soffan en hel vecka, så ikväll blir det tv för hela slanten. Å lycklig som jag e så har "Andra Avenyn" startat igen så den kollar jag spänt på. Är en riktigt bra serie tycker jag, många tycker den verkar dålig, men jag gillar den. Har ju följt den från början, då måste man ju fortsätta. Fast det e trist att den bara e en gång i veckan. Men men man får väl stå ut :) 

Jag å Casper ska snart bege oss till fotbollsplan å kasta lite boll. Han är otroligt rastlös tyvärr.
Busar så fort han får chansen, och är väldigt trotsig.
Lyssnar inte mycket kan jag ju säga. Men han e en tonåring, han blir faktiskt 11 månader idag.
*Mattes stora kille*.

Magen har varit under kontroll igår och idag, tror faktiskt att dom där smärtplåstrena hjälper lite. Har pratat med skötesrskan på smärtmottagningen, så vi har ökat dosen lite. Så ringer hon om en vecka igen så får vi se hur det gått. Men jag håller tummarna. Kramperna kommer mer sällan och håller inte i sig lika länge, vilket är väldigt skönt. Kan det va så att man hittat en lindring som funkar, å att jag kanske kan få tillbaka mitt liv,
ja du jag hoppas hoppas hoppas.
Men jag har ju fortfarande besvär ifrån Hypofyssvikten.
Nu framöver i några veckor har jag hur mycket läkarbesök
och undersökningar som helst inbokade.
Men det e bra för då händer det nånting,
så man kan få ett slut på det här nångång.

Nej på med skorna å mot fotbollsplanen, skönt väder idag oxå.
Men det blåser lite kyligt, men det e skönt.
Ha en bra kväll.
Kram Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0