Snart helg igen

Nu har jag äntligen varit hos tandläkaren å fixat min onda tand, planen var att jag skulle dra ut den. Och fick en bokad tid för utdragning, men när jag kommer dit så har inte tandläkaren tid med det utan hon säger att hon kan borra upp å rensa lite ist. Å vad skulle jag göra så ont som jag hade, så nästa gång ska jag dra ut den. Problemet med det hela är ju att jag fick betala för lagningen, plus att jag sen ska betala för en utdragning. Hon sa att jag kunde hoppa över å laga den här gången och boka en tid för utdragning men då skulle jag få vänta minst 3 veckor, för dom måste ha längre tid på sig när dom gör nåt sånt. Med den jä**a värk som jag haft och bara ätit Treo för att lindra lite så kunde jag inte vänta. Men huvudsaken är att det inte gör ont längre å det gör det inte nu heller. SKÖNT.

Ska börja på vattengymnastik med mamma om nån vecka, har fått det på remiss för att komma igång igen. Det är sjukgymnastik i varmvattenbassäng, så det är typ 34-35 grader i vattnet. Det ska bli väldigt skönt, har så ont i lederna pga hypofyssvikten och kortisonet så jag skulle nog inte klara vanlig bassängtemperatur. Fast man blir ju varm när man håller igång.

Vikten har vänt å jag går äntligen sakta ner igen. Jippi, så himla skönt. Men tyvärr vart jag ju tvungen att höja mitt kortison förra veckan så risken finns att jag ökar igen, men man kan ju hoppas att jag slipper. Även fast jag går ner väldigt sakta så känns det iaf skönt att det kanske går åt rätt håll. Och om man kommer igång med träningen oxå så gör väl det sitt lilla till oxå.

Klockan är nu snart halv 5 på morgonen och jag har inte gått å lagt mig ännu. Har jätteont i magen och mår fruktansvärt illa. Är jättetrött men det går inte att sova, å somnar jag så är det för typ 5 min. Är förkyld oxå, men så där jobbigt att det inte riktigt bryter ut ordentligt, har ont i halsen å i bihålorna. Men nu har det varit så i typ 2 veckor utan att det sätter igång på riktigt. Så nu tycker jag att det är dags att känna sig friskare.

Min vän har inte fött ännu, va beräknat till i förrgår, men hon vill inte komma ut. Så vi får fortsätta vänta tyvärr.

Vad jag ska hitta på i helgen har jag inte bestämt ännu. Ev så kommer min kusin på middag på lördag, ska bli kul å snacka lite skit. Har saknat henne jättemycket. Hon jobbar typ jämt så vi ses så sällan. Så hon är mer än välkommen.

Har under denna vecka känt mig så deppig. Är ledsen och ingenting känns roligt längre. Mycket spelar in att man aldrig har riktigt bra med pengar över när räkningarna är betalda, många funderingar i skallen ang om/när jag kommer må bättre. Antar att vi alla hamnar i en svacka ibland, men jag skulle så gärna vilja känna mig riktigt glad nångång. Får hoppas att det vänder snart. Vet oxå en anledning till att jag är ledsen, eller rättare sagt är jag besviken på en person. Vem behöver jag inte tala om här. Så det är oxå nåt som gör mig ledsen.

Men men nog snackat om det nu ska jag kolla om det finns nå kul på tv så jag kanske somnar i soffan. Imorrn ska jag baka muffins, som jag sagt ganska länge nu att jag ska göra men det har inte blivit av. Ska baka inför mammas kalas, så jag ska provbaka innan för å se om dom blir goda, fast det tror jag för det verkar så på receptet iaf, fast sen beror det ju på den som bakar de oxå. Hihi.

Ha det så bra

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0