.....

Ja som sagt så mår jag inte så bra just nu. Har en nära vän/ingift släkting vars pappa tagit livet av sig nu i veckan. Så tragiskt. Lider så med hans familj. En chock för hela familjen. Sen har Moa Majas dotter på 7 år legat på sjukhuset efter att hon höll på att tuppa av i skolan. Det blev ambulans till sjukhuset där man konstaterade att något var fel på vänstra hjärtklaffen. När hon va 2 år upptäckte dom ett blåsljud på hjärtat, men som man inte gjorde så mycket åt utan det skulle väl försvinna av sig själv. Kanske är det som spökar nu me.

Stackars liten säger jag bara. Hon har fått vara hemma på permission över helgen. Har inte pratat med Maja om hur helgen varit, men jag hoppas den vart bra. Vet inte heller vad dom ska göra åt felet på Moa, men ska ringa Maja imorrn å kolla läget.

Majas barn betyder väldigt mycket för mig. Har vart med sedan innan Tindra föddes, dom e mina små änglar. Och nu så har ju gruppen sötnosar utökats med en till liten ängel. Hoppas jag får va med dom resten av deras liv, för dom betyder så otroligt mycket för mig. Hela familjen Skogström är en viktig del av mitt liv. Även om vi inte ses lika ofta längre så vet vi var vi har varandra, och behöver aldrig tvivla på vår vänskap. Ja som sagt dom betyder jättemycket för mig.

Jag har varit på vårdcentralen och tagit massa prover för jag e så trött hela tiden, plus att jag alltid ligger förhöjt i värdet för en infektion. Proverna visade att jag har järnbrist och blodbrist, och fortfarande förhöjt infektionsvärde. Jag har även troligtvis för mycket av medicinen Levaxin som jag har mot min sköldkörtel. Så jag fick kontakta min endokrinläkare idag för att höra vad jag ska göra. Men det gick ju som vanligt inte å få tag i honom, men fick en telefontid på onsdag iaf. Så det va ju bra. Sen fick jag ta nya prover idag för att kolla varför jag har blodbrist. Så jag får väl svar på det om typ en vecka. Hoppas dom kommer på en lösning på problemet för så trött som jag är numera är verkligen inte roligt.

Magen e åt he***te oxå. Har nog aldrig haft så ont som jag har haft nu i några dagar. Har minskat på min smärtstillande medicin för jag vill helst inte äta starka tabletter. Men tyvärr känns det som om jag inte kan va utan dom för så ont som jag har är INTE roligt. Ja ska prata med min läkare nästa vecka så får vi se om dom kommer på nåt smart som kan hjälpa mig.
 

Tänkte annonsera och kolla annonser om lägenhetsbyte. Vill ha större lägenhet. Vill ha ett riktigt kök, för mitt får man typ plats 1 person i. Och jag tycker om å laga mat å baka å så, men det finns det ingen plats för tyvärr. Vill även ha en balkong. Känner redan nu hur varmt det blir i min lägenhet när solen ligger på, då skulle det va skönt med en balkong. Nu i somras hade jag 2 fläktar igång typ dygnet runt, hade fönstrena öppna till och från och hade ändå mellan 30-32 grader inne. Det gick inte å va här hemma. Jättejobbigt när man skulle sova, alldeles varmt å svettigt. Ja så en balkong skulle sitta fint. Men får se om nån nappar, trivs ju annars bra i lägenheten och i området. Så det får ju bli någonstans häromkring Hagsätra och Bandhagen. Nu ska jag titta på tv en stund sen ska jag försöka sova. Ha det så bra


Kommentarer
Postat av: Maja

Åh lilla gumman, du betyder oerhört mycket för mig/oss oxå och som du skriver vi vet vart vi har varandra trotts att man är dö sämst på att höra av sig mellan varven :D men du har det inte så lätt med att vara så sjuk :( och jag har fullt upp just nu..men det kommer ju dagar vi kommer ha tid å ses oftare.. kanske en ev utgång på lördag den 27? Jag fyller ju år den 28 hihi...

2010-03-20 @ 21:15:22
Postat av: Ann-Catrin B.

Hej!



Läste på din hemsida,och att du hade bl.a levaxin för sköldkörteln,och hypofysinsufficiens. Och jag skulle fråga dig, om Du hade sköldkörtelproblem innan det andra..? Och vilka symtom hade du innan du eventuellt fick kortisontabletter..? Själv har jag hypotyreos, och kortisolbrist, men har ej fått något för det än, och levaxinen hjälper ej, tar 75 mg..har svettningar,mycket trött, orkeslös, orkar knappt gå...

2010-05-16 @ 00:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0