Mariekex

Har kommit underfund med hur underskattat Mariekex är, det e ju skitgott. Det enda som e jobbigt är att man vill äta så många på en gång. Man får bestämma sig innan hur många man ska äta annars blir det lätt för många när man väl börjat.

På tisdag börjar jag på vattengympa. Ska bli kul, det är på sjukgymnastiken på Huddinge sjukhus så det är i en varmvattenbassäng med 33 grader i vattnet, å det e skönt. Jag e en riktig badkruka annars, men när det är 33 grader så borde jag väl klara av å komma i ganska fort, får vi hoppas iaf. Haha.

I lördags va jag på kalas för Moas son Christopher som fyller 2 år den 2/4, god tårta hade Moa fixat. Filmen bilar blev det som present då Moa sagt att Christopher kollar på den på datorn fast hon bara har 6 minuter av filmen så jag tänkte att det kanske blir lite roligare att se hela filmen. Han verkade nöjd iaf.

Idag var det kalas för min bror som fyller år den 30/3, men jag har legat däckad hela dan med min förbannade förkylning så mamma å pappa fick åka själva dit. Nu e jag inne på 8:e veckan, och har som jag sa tidigare ätit 2 kurer av penicillin och ändå inte blivit bättre är jättetäppt och har ont i bihålorna. Så jag ska träffa doktorn nästa vecka å om det inte e bra då, så sa hon att jag nog måste spola mina bihålor. Vilket tydligen inte är en så trevlig upplevelse, men å gå täppt i näsan hela tiden e inte så kul det heller, så jag kan nog stå ut med en liten spolning.

Magen e förjävlig, har skitont hela tiden, och hypofysen är väl ok just nu. Ska träffa min endokrindoktor efter påsk för nya prover och undersökningar. Skulle va kul å må bra nån gång, börjar lessna totalt på det här med att va sjuk. Men men nån gång kanske det blir bra, det gäller att inte ge upp. Även om jag är riktigt nära på det ibland.


Är inte trött idag vilket säkert beror på att jag sovit halva dan. Ska kolla på Andra avenyn på SVT play, missade förra avsnittet. Tur att man kan kolla på datorn när man vill, sen blir det säkert nån mer serie man kan kolla på innan man blir trött och kan sova.

Ha det så bra å ta hand om varandra.
Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0