Ny vecka

Dagarna bara sveper förbi när man e sjukskriven, man har ingen koll på vad det e för dag ännu hellre vad det e för vecka. Den värsta chocken har lagt sig efter det tragiska som jag och min familj upplevt. Kommer förhoppningsvis med tiden kännas lite lättare. Majas dotter Moa är hemma och frisk igen. Dom ska väl vara extra vaksamma om dom ser nåt på Moa annars så e hon ganska frisk. Känns jätteskönt. Och för hela familjen Skogström så känns det nog väldigt skönt. Dom har ju verkligen fullt upp, bebis som kom ungefär samtidigt som hunden Kattja fick 6 valpar. Haha ja rastlösa tror jag inte dom blir. Men så söta valparna är då. Ännu är dom så där små å gosiga, sen när dom blir lite större så blir det fart på dom. Haha.

Förkyld e jag fortfarande, jag e inne på min sjunde vecka med förkylning och har ätit 2 omgångar av antibiotika. Och jag blir inte bättre. Har lämnat prover som jag ska få svar på imorrn. Hoppas bara jag blir av med den här jä**a förkylningen snart. Är skitjobbigt å va täppt/snorig å ont i halsen hela tiden. På morgonen när man vaknar känns det som en ångvält kört över kroppen.

Magen ska vi inte tala om. Har vart utan smärtstillande ett tag nu, för att prova hur jag klarar mig utan. Kan säga att jag klarar mig INTE bra. Har nog aldrig haft så ont som jag har nu. Har börjat med smärtplåstrena igen, för dom funkade ju bra som smärtlindring. Enda problemet var ju att jag fick stora köttsår där plåstret suttit. Men testade å sätta dom på skuldran nu istället för magen. So far so good. Men tyvärr tycker jag inte jag blir lika smärtlindrad den här gången. Men min smärtläkare ringer imorrn så får vi se vad han kan tänkas hitta på.

Hypofysen är som vanligt, har fått sänka Kortisonet lite grann. Men nu när jag e förkyld och har feber så måste jag hålla koll så febern inte stiger för mycket för då måste jag öka Kortisonet.

Nog om sjukdomar och elände.Ska sätta mig å kolla TV en stund innan jag ska hoppa i säng.

Ha det bra

P.S. Skulle va kul om ni skrev vem ni är som läser min blogg. Behöver bara skriva ert namn kan va kul å veta.D.S

Kram Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0