Grillfest

Ja då va det lördag och jag ska snart göra mig iordning för att bege mig till Stuvsta och Hamids grillfest, det ska bli kul. Hoppas bara vädret håller i sig.

Överdraget blev nästan klart igår, blev faktiskt bra. Satt å sydde samtidigt som jag lyssnade på grannarna ovanför som spelade gitarr å sjöng...lät väl sådär kan jag säga. Hihi, men dom hade nog trevligt.

Min mamma har samma problem med magen som jag har, dom tror att jag har ärvt det av henne. Men hon har så svårt att äta, hon får så ont när hon äter så hon har gått ner nästan 25 kilo på ett halvår. Men nu idag blev hon inlagd på sjukhuset för att få näringsdropp i några dagar.
Hon är även diabetiker så det e viktigt att hon äter. Men hon brukar läggas in lite då å då för näringsdropp i några dagar, så brukar hon må ganska ok ett tag efter. Hon tyckte dock att det var trist att läggas in idag när det va så fint väder, för hon har väntat på plats på avdelningen i ca 1 vecka så då tyckte hon att hon kunde få vänta tills imorrn men det e ju bara dumt. Nu e det viktigaste att hon mår bra.

Den avdelningen hon ligger på är värsta lyxavdelningen, jättefräscht renoverad. Hon har eget rum med platt tv. Så det e inte så synd om henne. Hihi. Jo då det e det, det e aldrig kul å va inlagd.

Nej nu måste jag hoppa in i duschen å sen välja kläder, måste nog ta med mig nå varma kläder oxå för det kan bli kallt ikväll. Hmm vad ska man ha på sig. Som pappa alltid säger: "Varför ska tjejer alltid välja kläder i sista sekunden kan man inte välja lite tidigare", men det kan man ju inte jag vet inte vad jag känner för att ha på mig långt innan heller.

Casper är hos pappa å blir bortskämd när matte e på fest, kan ju bara säga att det inte går nån nöd på Casper när han e hos mina föräldrar. Dom har skämt bort honom som fan. Har tillåtit honom att ligga på köksbordet å kolla ut genom fönstret om det kommer några hundar.
Kan ju säga att han försöker ligga på mitt skrivbord när han e hemma hos mig, å tar jag ner honom sitter han å ylar tills han får som han vill. Men det e inte ofta. Haha.

Magen känns ganska skaplig idag, inte några jättekramper ännu, men har förberett mig med medicin inför kvällen så jag kan njuta av en trevlig kväll isf att ha ont.
Ska ändå inte dricka nån alkohol
så då gör det inget om jag tar medicinen.


Ha en bra kväll så hörs vi.
Kram Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0