Onsdag

Jaha då va det onsdag då, dagarna bara flyger iväg. I måndags var jag ute på brukshundsklubben med Caspers nya kompis Puma och hennes matte. Tanken är att vi ska börja där å träna Agility. Men man får inte börja med det förrens hunden är 1 år för att han ska hinna växa klart. Men vi har redan tjuvstartat lite å kollat på dom olika hindrena och så. Casper tycker det är jättekul. Steffy som är ägare till Puma är snäll å hjälper oss, och lär oss hur man ska göra. Hon har tävlat i SM i Agility, och ska nu på Pumas första tävling till helgen.

När man blir medlem på klubben så får man en kod till boden där alla hindrena är så man kan åka dit å träna när man vill. Det var jättebra träning för Casper att va med, vi satt å tittade på när dom andra körde. Det va typ 20 hundar, å Casper fick träna på att inte springa fram till alla hundar han ser. Ska ev dit imorrn eller fredag igen för att träna lite mer. Det e bra för mig oxå då jag verkligen vill bli en aktiv hundägare, jag får en ny hobby att ägna mig åt.

Idag var jag på jobbet på möte med chefen och en rehabassistent för att prata om min framtid. Kom fram till att jag ev ska börja arbetsträna nu till hösten om det går. Jag kommer då bli placerad på huddingesidan för där har dom olika enheter som tar emot dom som arbetstränar.

Kommer till en början inte vara så mycket undersköterske jobb utan nåt mer mindre krävande för att sen övergå till mer usk jobb. Ser fram emot att komma igång igen om jag mår ok. Får se hur mycket det blir på dagvården på endokrin oxå, för det ska va massa utredningar och undersökningar nu under hösten.

På söndag ska jag med mamma å min brorson till gröna lund, det är Nickelodeondagen. Och min brorson Pontus på 5 år är kär i en som ska uppträda, nämligen "tjejen med guldjacka" Amy Diamond. Så vi ska dit å titta när hon uppträder, det e massa andra artister oxå men det e hon som e viktigast. Kommer nog va sjukt mycket folk men vad gör man inte för sötnosen.

Det ska bli kul, jag tycker Amy gör ganska ok musik så det blir nog bra. Men det e så dumt för det börjar så sent som15, trodde det skulle va lite tidigare när det är en söndag plus att det är för barn, men men.
Åker dit lite tidigare om Pontus kanske vill åka lite först. Fast han e lite feg så det e inte säkert att han vill åka nåt men ta lite lotter å så kan man alltid göra.

Imorrn tänkte jag åka å köpa tyg, ska så nya kuddfodral till mina kuddar i soffan. Limegröna ska dom bli, har nu köpt så att soffan och bordet går i limegrönt/svart, tycker det e snyggt.
Har köpt svarta gardiner och jättefina gröna ljuslyktor man hänger i fönstret. Soffan e mörkgrå nästan svart.
Ska köpa en matta oxå.
Finns en jättefin rya matta på IKEA som är limegrön, men jag vet inte om det blir för mycket, fast egentligen är allt svart å så blir då mattan, kuddarna å lyktorna gröna så det kanske passar. Men vill man byta färg sen så är man ganska bunden om man har en grön matta, så det slutar säkert med en svart eller mörkgrå matta. Jaja vi får se.

Nu ska jag sätta mig å kolla klart på "So you think you can dance" å se vilka som åker ut.
Har inte följt hela programmet men dom som e kvar e riktigt duktiga, så det e kul å se.

Magen har bråkat nu i flera dagar, har ont lite hela tiden med kramper som kommer ganska ofta, vilket är skitjobbigt.
Å min magläkare har fortfarande inte hört av sig ang. mina nya smärtstillande tabletter. Men som tur är så har jag en telefontid med min smärtläkare imorrn, så jag hoppas dom har pratat med varandra så jag får något besked imorrn.

Ha det så bra

Kram Jessica & Casper

Kommentarer
Postat av: steffy

Det låter fint med nya kuddfodralen och mattan :) Hoppas du mår bra. kram

2009-08-27 @ 10:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0