Dålig uppdatering

Jag har tyvärr vart dålig på att uppdatera min blogg på sistone men jag har inte orkat.

Har inte hänt så mycket sen sist. Jo Casper har fyllt år, 1 helt år. Stora pojken. Var å vaccinerade honom i torsdags, han va så duktig sa inte ett ljud. *Stolt* Han va så glad för att nån gav honom uppmärksamhet så han brydde sig inte om sprutan.

Ang. spruta så har jag oxå vaccinerat mig mot svininfluensan häromdan. Jag tillhör ju riskgruppen nu med min Hypofyssvikt, så det va lika bra att ta den. Kändes ingenting, men usch vilken bula jag fick efter sticket, ser ut som en pingisboll under huden, ser ut som en alien, haha. Men det går väl ner om några dagar.

I lördags va mamma hemma hos mig å hjälpte mig att fixa iordning med nya gardiner å tvättade fönster och grejjade. Fint vart det. Idag kommer pappa å ska borra upp några krikar som jag ska fästa gardinerna på vid sidan. Sen ska det va fint, då kommer det bilder, jag lovar.
Tack världens snällaste föräldrar för hjälpen, och tack för att ni finns. Älskar er.

Själv har jag fullt upp med att ringa massa samtal tyvärr. Så tråkigt, men ett måste. Sen senare idag tänkte jag försöka mig på att baka muffins, finns så många goda recept på så söta muffins och Cupcakes så jag tänkte jag skulle testa det. Får se om det blir lika gott och fint som i receptet.

Magen är som vanligt, ont ibland, men inte lika ihärdig. Med Hypofysen är det bara krångel, har samlat på mig massa vätska som tyvärr inte går bort med vätskedrivande, men jag ska använda
stödstrumpor så ska det förhoppningsvis ge med sig lite.
Har fått sänka min dos av kortison pga att det är därför jag ökar så i vikt.

Nu e jag uppe på 29.7 kg på 9 veckor.
Men med den här underhållsdosen så ska de förhoppningsvis vända och jag börjar gå ner i vikt igen.
Min endokrinläkare sa att dom skulle hjälpa mig med att gå ner i vikt, hur hon nu ska göra det, trolla kanske. Haha. Men vi får se, ha tålamod som det heter. Men jag har väntat så länge nu så tålamodet är inte det bästa.


Ha det så bra och ta hand om er. Kram Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0