Helg

Gastroskopin i förrgår gick bra, fick lite lugnande innan så jag va lite groggy efter det.
Dom upptäckte att jag hade ett magmunsbråck. Men vad man ska göra åt det har jag ingen aning om,
får höra när läkaren min fått svaret skickat till sig.

Inatt har jag varit jättebesvärad av att jag inte får behålla maten. Åt middag vid 17 igår och vid nio på kvällen när jag skulle gå ut med Casper, så böjer jag mig fram för att knyta skorna. Å då kommer maten upp igen, det som e skumt är som om det känns som om det inte har kommit ner tillräckligt långt. Fast det e väl det som e problemet med magmunsbråck att det inte täpper till ordentligt. Men som sagt får se vad man ska göra åt det.

Idag blir en pular dag, har sagt det länge nu att jag ska fixa å dona, men har liksom inte orkat. Väskan från kryssningen står mitt på golvet ouppackad. Men ska ta tag i det nu tänkte jag. Eftersom jag hade det så jobbigt med magen inatt så passade jag på att sortera lite kläder. Satte mig på golvet å slet ut allt ur garderoben och vek om allt som jag bara slängt in på hyllorna. Sorterade bort sommar klänningar å sånt som jag inte tror jag behöver nå mer i år. Har även fyllt en kasse med kläder till mamma som är för små för mig.

Hon har gått ner så mycket så nu typ drunknar hon i sina kläder. Ja det e bra för henne som får massa kläder, men inte för mig för jag har inget att ta på mig. Men fick höra igår att Huddinge sjukhus har speciella fondpengar man kan söka när man e sjuk, som man kan använda till klädköp, sjukhusräkningar m.m

Alla dessa omkostnader som blir när man e sjuk. Jag som sagt måste köpa nya kläder för jag har gått upp så mycket i vikt pga sjukdomen. Och det e sånt man kan använda fondpengarna till, om man nu får några. Att vi har högkostnadsskydd när det gäller sjukvården tycker jag är jättebra, men när man är inneliggande på sjukhus så gäller det inte, det är riktigt dåligt. Kostar ändå 80 kr/dag att ligga inne. Så jag har några räkningar varje månad.

Nu när jag varit sjukskriven ett år så minskar min sjukpenning från 80% till 75%, vilket är trist. Men jag tror inte det påverkar så jättemycket. Men nåt annat som är trist är att jag fått omkring 1500 kr från en försäkring, men det va sista utbetalningen nu i september pga att man bara får ha det i 1 år. Så nu blir jag ännu fattigare....ännu mer och oroa sig för. Men det e bara ta en dag i taget. *kämpa kämpa kämpa*

Magen som sagt bråkar, men har iaf varit utan en riktig smärtkramp i ungefär 12 timmar. Hade en riktig körare igår kväll, då va det bara lägga sig i fosterställning på sängen å försöka härda ut. Man överlever ju det vet jag, men f*n va ont det gör ibland.

Nej nu ska jag ta hand om disken som tyvärr inte diskar sig själv. Å Casper är tyvärr inte till så mycket hjälp där heller. Han skulle iof kunna slicka av all disk, men jag tycker inte det känns så fräscht å ställa in dom i skåpet efter det, utan jag tycker nog att dom behöver lite diskmedel på sig. Haha

Ha en mysig fredag, för det ska jag försöka ha.
Säger bara: vilket underbart höstväder det är idag *me like*
Myspys

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0