Gastroskopi

Usch imorrn ska jag göra en gastroskopi, ni vet sån undersökning när dom går ner med en kamera i magen via munnen. Har gjort det 8 ggr förut men det e lika äckligt varje gång. Men det ska bli skönt å se om det visar nåt, för jag jag har jättesvårt att behålla maten. Kan gå tre timmar efter jag ätit och jag böjer mig ner för ex knyta skorna, då kommer maten upp igen. Känns hela tiden som om maten inte åker ner ordentligt. Så vi får se vad den visar.

Kryssningen med mamma va jättemysig, fin hytt (fast mamma tyckte sängen va hård, men jag tyckte den va helt ok). Underhållningen va bra, kollade först på Hepstars och Svenne å Lotta. Dom va ju populära när mamma va ung. Så det tyckte hon va kul å höra lite låtar som hon kände igen. Sen var det några gubbar som spelade dom va oxå duktiga. Spelade massa covers så man kunde sitta å sjunga med lite.
Vi gick å la oss vid halv tre ungefär. Handlade även lite cigaretter, 2 mousserande vin och lite godis.
Så nu kan jag fylla ut barskåpet lite mer. Dom va faktiskt inte alls så billiga som dom brukar vara, kändes nästan som systembolagspriser. Och då kan jag lika gärna köpa hemma, så slipper man släpa. 

Magen och hypofysen är som vanligt- skit. Nu denna vecka blir det massa undersökningar, så det känns som om man åker skyttetrafik till det där förbannade sjukhuset. Massa prover som ska tas oxå. Å tack vare att jag varit inlagd så många ggr plus massa provtagningar så har dom förstör mina kärl, så jag e JÄTTE svårstucken numera. Det e asjobbigt, för dom lyckas typ aldrig å pricka rätt.


I helgen ska jag måla om mitt kök, inget speciellt men det e inte vitt längre utan lite åt det gula hållet, vilket det blir med åren. Så jag ska bara måla vitt igen å sen byta handtag på dörrar å lådor, så blir det lite fräschare. Vet inte när dom målade där sist. Har en ganska ny kyl/frys & spis iaf, men dom verkar inte ha renoverat köket på ett tag. Men det blir nog fint när det e klart.

Snart ska jag hoppa i säng, måste upp kl 8 imorrn för å äta då jag måste va fastande 6 timmar innan undersökningen och jag ska va där vid halv tre.
Önska mig lycka till.

Ha det så bra så hörs vi

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0