Dålig uppdatering

Ja jag har inte skrivit på länge, har faktiskt inte haft nån lust alls. Har fått svar från min öron- näsa- halsdoktor att det jag har i näsan är en biverkning från en ny sjukdom som jag fått, är en sorts inflammation i blodet. Men som inte behandlas med antbiotika. Ska nu få träffa en reumatolog, då det tydligen är nåt som dom har hand om.

Vad det betyder med denna sjukdom har jag ingen aning om, bara att läkaren sa att jag skulle få en snabb tid och att jag kommer bli inlagd på sjukhus för massa provtagning och undersökningar.

Jag säger bara har jag bra flyt eller inte. E så jä**a trött på att va sjuk, finns fan ingenting som går min väg längre, allt skiter sig hela tiden. Får vänta å se vad den nya doktorn kommer säga då? Hur det här påverkar mig, om jag kommer bli sämre eller ja vad det nu innebär. Känns som om jag har tillräckligt med skit och borde få slippa fler sjukdomar, men vi får som sagt se vad som händer.

Nåt kul som hänt iaf var att jag var på 30-års kalas för Bella & Adde i lördags. Det va jättetrevligt, dom hade hyrt "ladan" vid Farsta gård, en jättemysig lokal. Det bjöds på goda snittar, bubbel och smörgåstårta. Ja det va rikigt kul, skönt å få tänka på nåt annat.

Å i söndags var det kalas för minsta brorsonen Marcus som blivit 2 år. Stora killen, han va riktigt lycklig när vi sjöng för honom å han fattade att det var för honom. Det riktigt lös i ögonen på honom. Jag har anmält intresse på 2 lägenheter från Ikano som jag hyr av nu via deras interna bostadskö. Den ena är en tvåa på 52 kvm den andra en etta på 42kvm. Vill ha större, delvis kök men även ett rum till. Vill ju även ha balkong. Tvåan ska jag på visning för på torsdag, den andra annonseras fortfarande. Jag hoppas verkligen på tvåan, det skulle va underbart. Visserligen är hyran 1400 mer per månad, men får man ett riktigt kök där man kan laga ordentlig mat så tjänar man ju på det me. Min lägenhet som jag bor i nu den har ingen köksfläkt, vilket gör att jag inte vill steka en massor för då luktar det i hela lägenheten. Plus att det finns ingen arbetsbänk där man kan hålla till, har bara diskbänken. Det funkar men det e inte så kul. Jag gillar å laga mat å baka men det blir så krångligt här. Så jag håller verkligen tummarna. Skulle jag få den så är det inflytt 1 juni. *Hoppas hoppas hoppas*

Har nu fått en tid till min endokrinläkare den 19/4, då ska det tas massa prover å bokas undersökningar för å kolla hur allt ligger till. Ska bli skönt å träffa honom å kanske få nån rätsida på allt. Är fortfarande skittrött och mår verkligen inte bra. Har även skitont i magen men känner inte att jag får tillräckligt med hjälp med det. Ska kolla runt lite å kolla om man kanske ska söka nån läkare privat ist. Många säger att det är mycket bättre. Har ni nå förslag på nån bra doktor som är kunnig när det gäller magproblematik så kan ni ju säga till.

Imorrn kommer min kusin Madde å hälsar på. Hon har med sig sin hund Doris som hon köpt från hundstallet. Det är en 5-årig kinesisk nakenhund. Tycker dom är riktigt fula, men vi får väl ge henne en chans. Haha. Får se hur Casper uppför sig när det är en tjej. Förhoppningsvis från sin bästa sida. Ja det ska bli kul å träffa henne, va så länge sen vi sågs. Saknar henne.

Ska försöka å inte låta det gå för långt mellan mina inlägg för det blir lätt att det är så mycket jag måste skriva då å det blir tråkigt för er å läsa. Å så måste jag sätta in lite bilder oxå så det inte bara e massa text. Ja jag ska bättra mig jag lovar. Haha 

Ta hand om er och var rädda om varandra.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0