Long time no see

Ja det va verkligen länge sen jag skrev här. Men har helt glömt bort bloggen. Har haft så myckat annat å tänka på. Hypofysen är fortfarande ett stort problem, Kortisonet är inte rätt inställt ännu. Å hormon plåstren funkar inte längre, svettas som en gris. Men ska hämta ut ett annat plåster på apoteket idag som ska göra det bättre. Men då blir det sammanlagt tre plåster på magen. Kan ju lika gärna linda in hela magen. Kan ju inste sola magen heller då det blir märken efter plåstren. Hade visserligen inte tänkt visa min mage så mycket.

Men jag å mamma åker till Turkiet nästa lördag. Så jag har köpt ett gäng badtoppar, så man täcker magen. Känns skitjobbigt då man alltid tidigare solat i bikini, men dom e finabadtopparna. Så det blir nog bra. Ska bli så underbart skönt å åka iväg. Både jag å mamma behöver det. En vecka på 5-stjärnigt lyxhotell med All Inclusive. Ja jag längtar.

När jag kommer hem därifrån så ska jag påbörja en behandling för min mage. Den är bara gjord på 3 personer i hela Sverige. 2 blev av med sina besvär med magen, medans 1 blev jättesjuk och behövde en benmärgstransplanation. Men jag måste chansa, kan inte må så här resten av livet. Men det blir under strikt läkarkontakt. Massa prover som ska tas dagligen, å massa undersökningar. Kommer va inlagd i perioder och det finns ingen garanti för att jag ska bli bra. Men som sagt måste chansa. Så jag hoppas det går bra. Behandlingen är mellan 8-12 veckor.

Idag ska jag till tandläkaren, har sån fruktansvärd tandvärk i hörntanden. Vet att det är hål i den så dom ska laga den idag. E inge kul å ha tandvärk, speciellt inte när man ska utomlands.

Har varit hundvakt till Majas söta Collie i 4 dagar. Å det har gått jättebra. Casper har låtit Kattja vara ifred, å sen har dom busat för fullt både inne å ute. Är så bra med Kattja för hon e sjukt lydig. Å eftersom Casper följer hennes minsta rörelse så kan han oxå va lös, för då kommer båda när man ropar på Kattja.

Hon ska hem idag, Maja å familj har vart å hälsat på släktingar i sundsvall. Så Kattja blir nog glad när hon får komma hem, som sagt jag har lite mindre plats mot deras radhus där Kattja kan springa runt. Man springer runt min lägenhet ganska så fort :) Men det har vart kul å ha henne här. Nu ska jag plocka å städa lite innan jag ska till tandläkaren.

Ha det så bra

kram kram

Ps. Tack Bodil för att du påminde mig om att
jag inte uppdaterat bloggen på länge. Kram


Kommentarer
Postat av: Maja

Tack än en gång för hjälpen med Kattja :) det uppskattades i röran haha..haade blivit lite mycket med två valpisar å så stora kattja i en liten etta! Fan med närmare eftertanke så e ju familjen sjukt stor nu hahahah...

2010-08-12 @ 22:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0