Onsdag

Sitter här vaken ytterligare en natt. Men ska snart försöka sova, men mår skit. Har sån tandvärk så jag vet inte vart jag ska ta vägen, har ett hål i min ena visdomstand. Har fått tid hos tandläkaren imorrn för undersökning, men jag måste be han dra ut den tanden. Har ingen aning om vad det kommer kosta, tyvärr är ju inte ekonomin den bästa, men jag måste prioritera det här för annars dör jag. Så jag håller tummarna för att jag får bort smärtan imorrn, för med Treo hjälpte det inte ett dugg vilket det brukar göra annars.

Igår va ju Casper och klippte sig, det blev bra men jag vet inte riktigt vilken ras han ska föreställa för han vart så olik sig, för hon klippte ner hälften av pälsen ungefär och klippte kortare vid öronen och runt munnen. Han har haft jättelång päls på öronen och runt ansiktet så nu känner jag knappt igen han, men det e bra för nu slipper han få massa hår som åker in i ögonen. Har alltid klippt själv precis vid ögonen för att slippa att han ska få hår i ögonen, men det e så läskigt för han e inte gärna still när jag tar fram saxen och klippa runt ögonen då känns lite läskigt, därför va det bra att hon gjorde det igår, för där är han stilla iaf. Fast dom har ju sån ställning som håller i kopplet så då kan han inte hålla på å vrida å flytta på huvudet så mycket så då e det lättare, men slutresultatet blev bra iaf.

Imorrn blir det som sagt tandläkaren, sen ska jag försöka orka skura golven, sen är det fint igen. Tills nästa gång.....å så fortsätter det hela livet...haha tänk om man slapp städa att det liksom aldrig blev dammigt å så, tänk va mycket mer tid man skulle få över. Men nu e det inte så det funkar så det e bara göra det själv. Nej ska nog lägga mig å läsa en stund så somnar jag nog, tänkte ta en dusch först. Det e så skönt å krypa ner i sängen när man e nyduschad, plus att jag bäddat rent idag också. Då sover man extra skönt.

Så får man se när man vaknar upp imorrn om det är snökaos ute som dom varnade för. Såg nu på kvällen när jag va ute med Casper att det va alldeles dimmigt ute och det blåste lite så det kanske är på väg. Själv tycker jag att det räcker med snö å kyla nu, jag vill ha vår. Men det dröjer nog tyvärr.

Min mage blir inte bättre tyvärr. Idag pratade jag med verksamhetschefen för gastrocentrum där jag har min läkare om att jag vill byta läkare. Min läkare är en höjdare där på mottagningen, han är expert på det området och han forskar väldigt mycket. Problemet med att han förskar är att man typ aldrig får tag i honom, och när man väl träffas så e han stressad och pratar om sin forskning. Han frågade mig om jag ev ville va med i en studie där dom ev kunde hitta ett botemedel som skulle hjälpa mig ordentligt, och självklart vill jag det. Men problemet är att den studien ska inte starta förrens slutet på 2012. 2012!!!!! E han dum eller, innan 2012 så ska jag FAN va frisk eller iaf bättre. Det gav ju mig mycket hopp om hurvida behandlingen ska funka under tiden fram tills dess, men han sa att det finns andra studier och forskningar som säkert kommer ha ett svar till mig innan dess. Ja det får vi hoppas, tänker inte va sjuk så länge, men som det är nu finns det inge botemedel för mina magproblem utan bara smärtlindring.

Min doktor är också av den typen att han säger rakt ut vad han tänker och kan va ganska så dryg i sitt sätt att prata ibland och det är också en anlidning till att jag vill byta läkare. När jag precis hade fått min diagnos om min Hypofyssvikt och börjat med kortison så ökade jag så mycket i vikt, men att jag fått den diagnosen det visste inte han. Men då kläcker han fram på ett litet spydigt sätt att: - Jessica du börjar bli tjock du ser nästan ut som en gris! Å så hånlog han lite, vad svarar man på det? Jag blev jätteledsen och började gråta, dock såg han inte det. Jag förklarade för honom om min diagnos, å då läste han snabbt igenom mina journaler och sa: Ja oj då det va ju inte bra, va jobbigt för dig. Och med kortison ökar man ju faktiskt i vikt. Nehe smart kille. Sen sa han inget mer om det. Men då undrar jag hur man som läkare kan slänga ur sig en sån sak till en patient. Mår fortfarande asdåligt för hans kommentar, jag vet att jag gått upp mycket i vikt, men kan inte göra så mycket åt det i dagsläget förrens kortisondosen är rätt inställd. Därför känner jag att jag vill byta doktor, för jag har inget förtroende för honom längre. Men verksamhetschefen skulle ordna det åt mig så jag hoppas jag får nån trevligare läkare.


Oj nu blev det så där långt igen....men det e svårt å sluta skriva när man väl börjat, å allt jag pratar om verkar så krångligt så det blir så mycket text. Men imorrn kommer det ett kort inlägg bara ok? hihi

Ha det så bra

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Maja

Vilken puckad jävla läkare, att kläcka ur sej ngt sånt! Idiot!

2010-01-29 @ 23:05:24
URL: http://www.timojaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0