Ny vecka

Ny vecka igen, tiden går så fort när man är sjukskriven. Man kommer aldrig ihåg vad det är för dag. Å helgen är inte lika rolig, då den är som alla andra dagar som jag e hemma. Men det blir väl som man gör det till, är bara en själv som kan påverka hur dagarna ska se ut. Jag har vart så hela min sjukskrivning att aldrig sova längre än till 9, eller ok nån gång lite senare. Annars tror jag att det blir lätt att man vänder på dygnet. Säger jag som sitter här å skriver klockan halv tre på natten, men jag sover som sagt jättedåligt pga smärta, men jag kommer upp till 9 ändå. Plus att jag kan inte sova hur länge som helst då min lilla vovve vill gå ut å uträtta sina behov på morgonen. Fast han e jätteduktig, för sover jag länge så gör han oxå det. Det är ytterst sällan han väcker mig för att gå ut, det ska va om han e dålig i magen kanske. Ja han e duktig min lille groda. Haha.

Veckan bjuder på massa läkarbesök, med provtagning och undersökningar. Har ju hållt på att trappa ner mitt Kortison för att sen göra ett test om jag verkligen behöver Kortison. Men har nu kommit till att minska ner till hälften och jag mår skit. Är astrött igen och yr å känner mig allmänt svag. Pratade med läkaren idag och han sa att vi skulle göra det där testet nu. Tydligen behöver man inte va helt utan Kortison för att göra undersökningen men jag antar att det är bättre. Men som sagt känns som om jag behöver min Kortison som jag hade från början eftersom jag mår så dåligt. Ja vi får se vad testet visar, fick tid för det på onsdag.

Helgen har varit lugn, mådde jättedåligt i lördags så jag låg bara i sängen hela dan och fick springa till toa stup i kvarten pga att jag mådde så fruktansvärt illa. Mamma å pappa tog hand om Casper så han slapp ligga inne hela dan. Blev ompysslad av mina goa föräldrar, man känner sig så liten när man är dålig. Å när mamma å pappa pysslar om en så blir man ännu mindre. Hihi. Men det e mysigt.

Som sagt fullt upp denna vecka. Nu ska jag nog försöka komma till ro, fast jag tvivlar på att det går då min mage inte är snäll idag. Har jätteont, och har ingen medicin som hjälper heller. Jaja det e bara bita ihop å fortsätta på samma sätt som innan. Måste ha MYCKET tålamod oxå, börjar lessna på att va sjuk.

Fan jag e 30 år snart jag ska f*n va "on top of the world" eller vad man ska säga. Man ska resa umgås med vänner jobba, ja allt det där "normala" människor gör. Men nehe då inte jag inte jag ska må skit och va på sjukhuset så mycket så det känns som om jag bor där. Jag e inte bitter, jag e bara jä**gt less på allting. Men det lättar när man skriver av sig lite.

Nej nu ska jag inta ryggläge och köra 100 meter kudde.

Ha en bra vecka

Kram Kram



En liten vårbild på Casper


Kommentarer
Postat av: Playmates Of Sweden

vad heter den hundrasen ? =)

2010-06-06 @ 22:33:25
URL: http://playmatesofsweden.blogg.se/
Postat av: Playmates Of Sweden

svar: tack så mycket då vet vi :D

2010-06-09 @ 23:24:22
URL: http://playmatesofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0