Våren är här

Nu har verkligen våren kommit, iaf om man tänker på hur det var i lördags. Helt underbart. Mamma å pappa hade planteringsdag då, å jag va me å hjälpte till. Jätteskönt väder, det va nästan för varmt. Sen satt vi med grannarna ända fram till kvällen, grillade å fikade. Sen däckade både jag mamma å pappa i sofforna, man hade fått för mycket frisk luft. Är inte van med att va ute så länge, har ju inte riktig varit bortskämda med bra väder precis. Men nu hoppas jag att värmen stannar.

Har legat inne på sjukhus i 5 dagar pga att jag i lördags förra veckan sov jag hemma hos mina föräldrar och mamma vaknade av att jag krampade i hela kroppen mer eller mindre hela natten. Ena stunden va det benen nästa hela kroppen. Vaknade med jätte huvudvärk, och jätteyr i huvudet plus att jag krampade i vaket tillstånd oxå.

Så vi besökte neurologakuten och läkaren där bestämde sig för att lägga in mig då jag ibland pratade lite osammanhängande och sluddrigt. Vilket va jätteobehagligt för jag visste att det jag sa va jättekonstigt och inte alls besvarade läkarens frågor men jag kunde inte göra nåt åt det. Plus att jag mitt under samtal glömde bort vad vi pratade om. Hände jättemånga ggr. Ja det va otäckt.

Så jag fick ligga inne och dom gjorde en MR över hjärnan samt ett EEG (mäter hjärnans aktivitet). Och efter alla prover och svar på röntgen så fanns det ingen riktig förklaring till varför det blev som det blev. Jag blev friskförsklarad vilket kändes väldigt skönt, men ändå jobbigt å inte veta vad det kom ifrån.

Men läkaren förklarade att det kunde vara någon av mina mediciner som påverkar det. Men ska dom göra nån uppföljning och utreda vilken medicin av alla jag äter som det är, NEJ blir svaret där. Det e så lätt å bara säga en sak för att sen inte ta ansvar för det, utan om jag fick tillbaka kramperna så skulle jag återkomma till akuten. Ja tack då. Fattar ibland inte hur sjukvården funkar.

Hade så jä**a ont i magen me när jag låg inne så jag fick smärlindring för det oxå. Ja trist e det iaf å ligga inne. Så det e skönt å va hemma. Dock denna natt har jag skitont i magen därför kan jag inte sova. Men jag e van, det händer som sagt ganska ofta.

Veckan ser ganska lugn ut, ska ev fika med min jobbarkompis Linda i veckan. Hon har opererat sitt knä så hon e sjukskriven, så vi kan ses på dan.

Annars vet jag inte vad som händer, nästa vecka är fullspäckad som vanligt med olika läkarbesök å prover mm. Konstigt att denna vecka ska va helt tom, det va längesen det va så. Men det e skönt, kan ju hoppas det blir fint väder i veckan så man kanske kan sitta ute i solen så man kanske får lite färg.

Och ska försöka va ute så mycket som möjligt för Caspers skull oxå, han trivs nu när det är torrt i gräset och varmt ute, han e annars en frysgurka. Haha

Ha en bra vecka. Många kramar från mig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det gör ju det..



Tack detsamma!

2010-05-18 @ 07:05:30
URL: http://conler.se
Postat av: Denise, ÅKER TILL USA OM 19 DAGAR OCH KOMMER BLOGGA DÄRIFRÅN!

Sv: Okej, men mejla mig och skriv hur du vill ha din design så får jag fixa en, skicka med bilder och texter och allt.

Följ gärna min blogg med bloglovin!

Ha en bra dag

Kram

2010-05-23 @ 18:36:29
URL: http://photobydenise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0